/ Sykkel

– Vi må jo ned

Historien om 1000 høydemeter bomtur.

Sist oppdatert: 24. mai 2018 kl 10.46
GAMLE KUNSTER: Norsk veibyggingskunst anno 1650. Holder fortsatt mål og gir etterlengtet flyt ned fra Fuglesteg. Alle foto: Erling Magnus Solheim
GAMLE KUNSTER: Norsk veibyggingskunst anno 1650. Holder fortsatt mål og gir etterlengtet flyt ned fra Fuglesteg. Alle foto: Erling Magnus Solheim
Lesetid: 4 minutter

Planen var god. Den er jo som regel det. Vi skulle etablere en klassiker. 1 000 høydemeter med episk bil-basert stisykling. Fra fjell til fjord. Utsikt, sti og stein.

Ikke nok med det. Ruta hadde innlagt vaffel-bu. En moderne klassiker. Trodde vi.

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer UTE,

Terrengsykkel, Fri Flyt, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
12 måneder
50%
rabatt
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
Betal smartere med Klarna.

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Utemagasinet.no er friluftsfolkets nettsted. Gjennom grundige utstyrstester, turreportasjer, og intervjuer med aktuelle friluftsprofiler får du inspirasjon og tips til dine egne turer.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

Relaterte artikler

Utemagasinet.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalist: Gunhild Aaslie Soldal | Tips til redaksjonen

Kommersiell leder: Alexander Hagen